”Utsatta” av svensk feghet
Jag stör mig på det ökande användandet av begreppet ”utsatta”. Polisen talar tex om ”utsatta områden” där det finns stora problem (no-go-zon får man ju inte säga). Och nu hörde jag på radion om att arbetslösheten ökar i gruppen ”utsatta människor”.
Om man blivit utsatt måste man ju ha blivit utsatt för något av någon eller något. Vad?
+ There are no comments
Add yours