Skilsmässa
Man klarar inte av att kommunicera längre. Man vägrar att förstå hur den andra tänker, att den andra ens kan tänka själv. Varje försök till meningsutbyte börjar med något påhopp, och slutar med att man avbryter varandra med skrik, oförskämdheter och svordomar. Relationen är sedan länge iskall. Kärleken finns inte där. Det är tydligt att det här inte funkar längre, att en skilsmässa är den enda logiska utvägen. ”Vi står för långt ifrån varandra”, ”Vi kommer aldrig hitta tillbaka till varandra”…
+ There are no comments
Add yours