Den svenska modellen…
Det tog tid. Det blev sent, men spänningen höll mig vaken. Det blev VM-guld i ishockey efter ett riktigt drama. Tre Kronor besegrade Kanada i en VM-final nere i Tyskland och Köln. Guldmedaljer och en jättepokal, och dagen efter på alla sätt och vis med ett guldpartaj på Sergels Torg. Det vikarierande statsrådet med ansvar för idrotten konstaterade snabbt att det var den svenska modellen som levererade ett VM-guld. Inte ledarna. Inte spelarna.
+ There are no comments
Add yours