Den humanitära stormakten är kall, omänsklig och främlingsfientlig
Sverige är ett synnerligen olämpligt land för att ta emot flyktingar.
Till att börja med – det är kallt. Ofta väldigt kallt. Så alla måste tas om hand bums. Även när systemet inte klarar de värsta topparna.
Speciellt i akuta situationer måste myndigheterna placera ut de i systemet nyinskrivna på de mest gudsförgätna platser omgivna av tyst, tät granskog. Kulturchocken måste vara ohygglig.
+ There are no comments
Add yours