Är Brexit är på väg att rinna ut i sanden?
Jag har våldsamt motstridiga åsikter om Brexit.
Hade jag varit britt hade jag helt klart röstat för ett EU-utträde. Av demokratiska skäl, inte av främlingsfientliga.
Som svensk får jag en smula panik av att britterna tänker dra. De har inte sällan varit de enda vettiga människorna i EU – i vart fall i många frågor. De har stoppat en hel del av Bryssels galenskaper. Utan dem kommer EU att bli sämre och värre på många sätt. Och utan britterna i EU tror jag att trycket kommer att öka för att Sverige skall tvingas gå över till euron.
+ There are no comments
Add yours