Övervakningskameror istället för poliser?
Det kommer politiska signaler om att det skall bli enklare för polisen att sätta upp övervakningskameror, där den så önskar.
Naturligtvis är detta en inskränkning i den enskilda individens rätt till privatliv. Speciellt nu för tiden, när kameraövervakning kombineras med ansiktsigenkänning och beteendeanalys.
Tyvärr verkar folk i allmänhet inte bry sig. Vi får möjligen vänta tills integritetsintrånget blir överväldigande innan någon reagerar. Och då kommer det förmodligen redan att vara för sent.
+ There are no comments
Add yours