Tänk om det inte finns några lösningar?


Var inte så negativ! Svärta inte ned bilden av Sverige. Allt löser sig. Var optimist!

Dagens politiska debatt är i hög grad en kamp mellan optimister och pessimister. Det står en strid mellan personer som ser sig som framstegsvänliga å ena sidan och personer som betraktar sig som realister å den andra. Detta handlar inte bara om att se glaset som halvfullt eller halvtomt utan om åsiktsskiljaktigheter avseende hela samhällsutvecklingen som sådan. Uppfattningarna är diametralt motsatta. Går Sverige framåt eller bakåt?

+ There are no comments

Add yours