Regeringen vill sätta företagare i fängelse


Sittande regerings omsorg om LO och fackförbunden är väl känt, LO sitter ju i deras partiledning till och med. Och facket gillar inte att folk kommer hit och jobbar hur som helst. Det är också sedan gammalt.

Även Socialdemokraterna har haft samma uppfattning. Minns dåvarande statsminister Göran Perssons oro för den ”sociala turismen” 2003. Socialdemokratiska för ”polackerna kommer hit och tar LO-medlemmarnas jobb”. Vilket var det Persson egentligen var orolig för, inte för att EU-arbetarna skulle missbruka svensk vård.