Moderaterna i en svår situation


Moderaterna har hamnat i en besvärlig situation. Det finns ett antal medlemmar (outsiders) som hatar Fredrik Reinfeldt och allt hans gäng stod för. Samtidigt vill dessa medlemmar inte ta steget över till Sverigedemokraterna – trots att nästan allt de producerar i sociala medier är kritik av det egna partiet och indirekt stöd för SD. Samtidigt finns det en stor grupp socialliberala väljare som nog lika gärna kan ställa upp på Liberalernas eller Centerns program. De skulle mycket hellre samarbeta med S än med SD.

+ There are no comments

Add yours