Ett mer seriöst grepp om libertarianismen
Jag överväger ett mer seriöst grepp om libertarianismen (hos mig själv). Det är vanligt att politiska filosofer har en första och andra ordningens teori. Den första ordningens och den andra ordningens argument måste vara logiskt koherenta, men kan skilja sig i den mån den andra ordningen lägger till något specifikt utifrån andra premisser än dem som härleds ur den första ordningen. Som exempel laborerar Robert Nozick med detta i Anarchy’.