Staten tar ut vinster från rättsväsende och försvar på upp till 53% av kapitalet
Nu när vinster inom sk välfärdsutförarbolag ska begränsas kan det vara intressant att titta på hur staten själva tar ut vinster från statliga kärnverksamheter som rättsväsende och försvar. Detta via sk affärsverk eller statliga företag. Upp till 53% av det sk myndighetskapitalet togs ut som vinst 2016, att jämföra med de motsvarande 7% av operativt kapital som välfärdsutförare ska få ta ut.
+ There are no comments
Add yours