Polis, polis, politiskt mos


En enda polisbil såg jag under helgen, och då flängdes det hej vilt över länet och landskapet Dalarna. En målad polisbil på vägen mellan residensstaden Falun och problemstaden Borlänge. Jag kan ju ha missat några omålade polisbilar, men bara ett enda bevis på att polisen existerar överhuvudtaget i Dalarna. En fin helg. Massor med folk i rörelse, men noll polisiär närvaro trots trafikkaos här och stök där.

+ There are no comments

Add yours