Hur skall folk kunna jobba och pendla?


Nu har jag under två veckor kört nästan dagligen mellan Malmö och Helsingborg. Senast igår och idag. Förr flöt trafiken på i ett jämt och fint tempo. Nu vet jag inte riktigt vad som hänt. Köer med förlängning av restiden med en halvtimme upp till Helsingborg, köer och 45 minuters försening på vägen ner. Och bara två gånger under denna period (två veckor) har jag kunnat köra som tänkt är. Alla andra gånger — köer.