Hultsfred visar att systemet med försörjningsstöd är på väg att haverera


Har tidigare noterat att det kan komma att bli problem när flyktingar ska övergå från att vara Migrationsverkets ansvar till att bli Kommunernas. Så visar det sig också bli. Hultsfreds kommun har “löst” problemet genom att vägra betala ut försörjningsstöd till nyinflyttade flyktingar.

Så kan man givetvis inte göra och den ansvariga politikern har mycket riktigt polisanmälts.

+ There are no comments

Add yours