Birgitta Ohlsson är nog inte svaret på Liberalernas frågor


Det är inte osannolikt att Birgitta Ohlsson lyckas ta över Liberalerna. Men jag är inte säker på att hon är lösningen på partiets problem. I Kristdemokraterna trodde man lösningen var att byta partiledare – resultatet blev en permanent placering under fyraprocentsspärren. Att byta ut Jan Björklund mot Birgitta Ohlsson ter sig ungefär lika begåvat.

Frågar mig vilka väljare som skulle rösta på Ohlsson som inte redan röstar på Björklund? Däremot finns det säkert många som röstar på Björklund, men som inte skulle rösta på Ohlsson.

+ There are no comments

Add yours