Konsumtionsbortfallet är de rikas fel
Helt apropå denna nyhet …
En ny vetenskaplig studie från Södertörns Högskola visar att det i huvudsak är de rika som undandrar sig från att bidra till den aggregerade efterfrågan på varor och tjänster i samhällsekonomin.
“Vi blev förvånade över resultatet”, säger en av forskarna, professor Egal Ity, som innehar regeringens professur i biosocial balans. “När vi granskade våra data upptäckte vi att många höginkomsttagare betalar mer än femtio procent av sin inkomst i skatt.”
+ There are no comments
Add yours