När jag och några tjejer fick kuddrummet för oss själva


Jag gick aldrig på dagis när jag var liten. Den första kontakten med institutionell barnomsorg fick jag därför när jag började i ”lekis” när jag var sex år gammal. Det var nog att jämföra med det som idag kallas för ”förskoleklass”.

Självklart låg jag efter mina kompisar som gått på dagis i flera år. De hade lärt sig spelreglerna och hur man ”tar för sig” i en större grupp där konkurrensen är betydligt hårdare än i hemmets lugna vrå.

+ There are no comments

Add yours